فاطمه آقابزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد در حوزه پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: بهمن‌ماه سال گذشته طرح خانه و مدرسه با همکاری آموزش و پرورش، بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در یک مدرسه و یک مهدکودک شهرکرد اجرا شد که اختتامیه این طرح امشب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح خانه و مدرسه در شهرکرد به صورت پایلوت اجرا شد، افزود: این طرح نیز امسال به صورت پایلوت در شهرستان‌های بروجن و فارسان اجرا می‌شود.

مسئول پیشگیری از اعتیاد در چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال خانواده‌ها از اجرای این طرح بیان کرد: طرح خانه و مدرسه در 8 جلسه و هفته‌ای یکبار به مدت 2.5 ساعت برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان برگزار شد که خوشبختانه استقبال خانواده‌ها بسیار چشمگیر بود.

آقابزرگی خاطرنشان کرد: هدف اجرای این طرح علاوه‌بر پیشگیری ار اعتیاد سبب شد تا خانواده‌ها از فرزندسالاری به سمت والدین‌سالاری حرکت کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های دیگر در مدارس و محلات استان گفت: امسال طرح «مصون سازی پیشگیری از اعتیاد» در 50 مهدکودک استان اجرا می‌شود.

مسئول پیشگیری از اعتیاد در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین طرح محلات شهری و روستایی در راستای پیشگیری از اعتیاد اجرا می‌شود که تیم‌های اجتماع‌محور بهزیستی آموزش‌های لازم را فر می‌گیرند و پس از آن به مردم آموزش می‌دهند.

آقابزرگی ادامه داد: 3 طرح خانه و مدرسه دیگر نیز امسال در 3 مدرسه شهرکرد اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 626126
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.