حجت الاسلام محمدعلی نکونام روز سه شنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ادامه داد: این مساله باعث شده تا فعالیت های مسدولان در جامعه نمود نداشته باشد.
وی با اشاره به محرومیت حاکم در استان چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت مالی، اقتصادی، اشتغال، رفاهی و معیشتی استان جندان مناسب نیست و این امر حمایت و تلاش خیران برای محرومیت زدایی را می طلبد.
نکونام تصریج کرد: خیران در حوزه های مختلف فعالیت های خوبی انجام می دهند که این امر نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش با اشاره به فعالیت 235 خیر در این استان افزود: مجمع خیران استان از سال 77 تشکیل و تاکنون 312 باب مدرسه با یکهزار و 788 کلاس درس و 238 هزار و 500 متر مربع زیر بنا توسط خیران مدرسه ساز احداث شده است.
بیژن حیدری افزود: از این تعداد 70 مدرسه در سال گذشته کلنگ زنی شد که از این تعداد نیز 16 باب مدرسه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز گفت: طی 2 سال گذشته مدرسه سازی و حمایت خیران در این حوزه نسبت به سنوات قبل رشد 40 درصدی داشته، بگونه ای که یک چهارم مدارس خیرساز طی 2 سال اخیر احداث شده است.
بهروز امیدی بر فرهنگ سازی احداث مدارس خیرساز تاکید کرد و گفت: خیران در حوزه های مختلف از جمله تامین پوشاک، لوازم التحریر، کمک های مالی و همچنین ساخت مدرسه فعالیت های چشمگیری داشته اند.
به گزارش ایرنا، نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز با حضور معاون وزیرآموزش و پرورش و جمعی از خیران استان چهارمحال وبختیاری و برخی از استان ها در مجتمع لاله شهرکرد برگزار و از خیرانی که سال گذشته در زمینه مدرسه سازی فعالیت داشتند، قدردانی شد.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.