سید محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال 95 بیش از 67 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات رونق تولید به واحد های صنعتی و تولید شهرستان شاهرود پرداخت شد که کاهش نرخ بیکاری در سال 96 برای شهروندان شاهرودی قابل لمس خواهد بود.
وی ادامه داد: از دیگر عملکردهای مثبت دولت تدبیر و امید در این شهرستان، بازگشایی کارخانه کنسانتره شاهرود در سال گذشته بود که این امر در افزایش ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی در شرق استان سمنان تاثیر شایانی داشته است.
هاشمی خاطرنشان کرد: برای افزایش اشتغال و رونق تولید همانند سال گذشته باید به واحدهای صنعتی و تولید غیرفعال استان توجه ویژه ای شود و با برنامه ریزی های انجام شده، تدابیری ارزشمند برای کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان اتخاذ شده است.
فرماندار شاهرود گفت: در سال گذشته 627 واحد تولیدی در بخش کشاورزی در این شهرستان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند که با نظارت های همه جانبه دستگاه های اجرایی ، میزان تولیدات و اشتغالزایی در این بخش افزایش چشمگیری داشته است.
وی با بیان اینکه در سال 95 به بیش از 115 واحد صنعتی شهرستان شاهرود تسهیلات رونق تولید ارایه شد، اضافه کرد: زیرساخت لازم برای تولید و افزایش اشتغال در شهرک ها و نواحی صنعتی شاهرود فراهم است و باید با مدیریت اصولی تا پایان سال 96 نرخ بیکاری در این شهرستان را به پایین ترین میزان در دوران انقلاب اسلامی برسانیم.
هاشمی گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی با انسجام و همدلی مسوولان نظام در کشور عملیاتی می شود و باید مدیران استانی با هدفی واحد در سال جاری برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار تلاش کنند.
وی ادامه داد: منویات رهبر انقلاب همواره مورد توجه مسوولان دستگاه های اجرایی قرار دارد و با افزایش اشتغال و حمایت از صنعت داخلی به امید خداوند رویکرد رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی در کشور عملیاتی می شود.
فرماندار شاهرود گفت: فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی از رویکرد های اساسی برای افزایش اشتغال است و با اجرای این برنامه ارزشمند اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی در بین آحاد جامعه الگوسازی می شود.
در سال گذشته بیش از 390 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان برای بازگشت به چرخه تولید ارایه شد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.