قربانعلی افشانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از دولت یازدهم 300 پژوهش سرای دانش آموزی در مناطق مختلف کشور فعال بود که این تعداد در دولت یازدهم به 628 پژوهش سرا افزایش یافته است.
وی گفت: هم اکنون 92 منطقه آموزشی کشور فاقد پژوهش سراست که جمعیت این مناطق کمتر از یکهزار و 500 نفر دانش آموز است.
افشانی، از تخصیص 50 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز پژوهش سراهای کشور در سال جاری خبر داد و گفت: 20 میلیارد ریال از این اعتبار به حساب استان ها واریز و مابقی اعتبار نیز به خزانه واریز شده است و تا پایان سال جاری این اعتبارات در کشور توزیع می شود.
وی از حمایت ستادهای مختلف حوزه ریاست حمهوری از جمله ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی، ستاد لیزر، ستاد سلولهای بنیادین، ستاد نانو و هوافضا و ستاد توسعه دریایی در این پژوهش سراها خبر داد و گفت: امسال نیز ستاد لیرز 22 میلیارد و 500 میلیون ریال برای تجهیز 10 پژوهش سرا به تجهیزات لیزری اختصاص داده است.
مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، کیفیت بخشی به فعالیت های پژوهش سراها را از مهمترین برنامه های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: برگزاری انواع جشنواره ها، مسابقات، المپیادها و ثبت اختراعات، تحقیق، پژوهش و نوآوری و اختراعات و هماهنگی برای اتصال مخترعان به بنیاد ملی نخبگان از جمله فعالیت های این بخش است.
به گفته وی، سال گذشته یکهزار و 957 دانش آموز ثبت اختراع داشتند که برخی نیز رتبه های علمی جهان و کشور را کسب کردند.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشاردهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.