به گزارش ایرنا، سردار پاسدار حسین سلامی روز یکشنبه در آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد افزود: این نیروی مردمی با الگوگیری از بسیج مردمی ایران در برابر جبهه استکبار و کفر ایستاده است.
وی گفت: در منطقه، حزب الله لبنان اکنون به جایگاهی رسیده است که با آمریکا مقابله می کند و اسرائیل جرات حمله به هیچ کشور اسلامی را دیگر ندارد و امروز حزب الله لبنان به سیادت سیاسی رسیده و نقطه تعادل بخش سیاسی و تعیین کننده در نظم امنیتی منطقه شده است.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: امروز حزب الله در سوریه تعیین کننده معادلات سیاسی است، درحالی که حزب الله قرار بود در برابر اسرائیل ایستادگی کند اما حقیقت این است که امروز حتی حزب الله در برابر آمریکا در منطقه نیز ایستاده است.
وی گفت: در سوریه نیز یک ارتش نیرومند و یک بسیج مردمی قدرتمند شکل گرفته است و هواداران انقلاب اسلامی از کشورهای مختلف در سوریه گردهم آمده اند تا در قالب یک امت واحده، در برابر تروریست های داعشی مورد حمایت آمریکا ایستادگی کنند.
سلامی اظهار کرد: بسیج مردمی عراق مدلی از نیروی مردمی بسیج ایران است که اکنون نقش تعیین کننده در جنگ زمینی علیه تروریستی تکفیری دارد.
به گفته وی، در یمن نیز انصارالله یک قدرت اثرگذار اطمینان بخش در کنار دریای سرخ و باب المندب است و این نشان می دهد که انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک الگوی اثرگذار در حال رشد و غلبه بر دشمن است.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ملت ایران و ملت های دیگر با تکیه بر قائمه ولایت فقیه به عنوان عمود خیمه اسلام، دست به دست هم داده اند و در برابر دشمن ایستاده اند و نتیجه آن نیز پیروزی های باشکوه است.
به گفته وی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز مفتخر است در مسیر جهاد از ابتدای انقلاب اسلامی ایران با پرچمداری امام راحل و اکنون مقام معظم رهبری در کنار ارتش توانمند، یک شجره طیبه ای شده است که ریشه های مستحکمی در جهان اسلام دوانیده و شاخسارهای بلند آن سایه های اطمینان را برای ملت ها در جهان اسلام گسترانیده است.
به گفته وی، انقلاب اسلامی ایران یک حقیقت عظیم است که 38 سال پیش همانند خورشیدی درخشان از افق ایران طلوع کرد و شاید وسعت ذهن ما قادر به درک حقیقت انقلاب اسلامی ایران نیست.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی عدالت، کرامت، اخلاق و انسانیت را بر صفحه دل ها متجلی کرد.
سردار سلامی اظهار کرد: خداوند باعث نصرت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر دشمنان شد و مستضعفان را بر مستکبران پیروز گرداند.
به گفته وی، 38 سال است دشمن همه جنگ های کوچک و بزرگ جهان در منطقه ای علیه ام القراء اسلام یعنی ایران به راه انداخته است و از همه ظرفیت خود برای مقابله با نفوذ ایران استفاده کرده است.
سردار سلامی افزود: استکبار برای استیلا و سرنوشت مسلمانان و دستیابی به منافع مادی کشورهای اسلامی تلاش کرد و برای مسلمانان ننگ آور بود که مشرکان و کفار بر سرنوشت آنها چیره شوند و ثروت های مادی و هویت فرهنگی و آبرو و حیثیت مسلمانان را به غارت ببرند.
سلامی گفت: سرنوشت جهان اسلام تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این بود که آمریکا، انگلستان و فرانسه حداقل در یکصد سال اخیر منابع آنان را غارت و چپاول کنند.
وی یادآور شد: اما تحمل این وضعیت برای یک عالم روحانی و مرجع جهان تشیع سخت بود به همین دلیل امام راحل بر قلب این نظام سلطه سیاسی یورش بردند و شکست آمریکا با تکیه بر نصرت الهی رقم خورد.
سلامی تاکید کرد: این پیروزی بر استکبار، نشانه قدرت نصرت الهی خداوند است و امام راحل بزرگترین بت تاریخ را شکست و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسلمانان آزاد شدند و طعم آزادی و عطر و رایحه دل انگیز آزادگی، جهان اسلام را سرشار کرد.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه قدرت ها با یکدیگر ائتلاف کردند تا از ظهور قدرت اسلام ناب محمدی در منظومه قدرت جهان جلوگیری کنند چرا که می دانستند اگر جمهوری اسلامی ایران طعم عدالت و پیام آزادی و استقلال را در اقصی نقاط جهان گسترش دهد، هیچ سکویی برای بالا رفتن قدرت ها و استکبار جهانی باقی نمی گذاشت.
سردار سلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران برای مقابله با جهالت مدرن که جهان اسلام را در گورستانی از جهل دفع کرده بود، شکل گرفت و انقلاب اسلامی ایران از اعتبار، هویت و منزلت جهان اسلام دفاع کرد.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی جنگ های معتددی در منطقه به راه انداخت چرا که هر نقطه ای که تمرکز جنگ های جهانی و منطقه ای در آن رخ می دهد، نشان آن است که این جغرافیا برای قدرت های بزرگ یک میدان بزرگ است که حاضر نیستند از آن دست بکشند.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به فضل الهی، نظمی که آنها می خواستند ایجاد کنند و ایران را در چارچوب این نظم قرار دهند تا گرفتار قاعده های آنان شود و به واسطه این قاعده برای پیشرفت ایران تعیین تکلیف کنند، شکست خورد.
وی گفت: غربی ها می خواستند ایران را در علوم مختلف محدود کنند و برای ما تعیین تکلیف کنند.
سلامی به منطقه استکبار علیه ایران اشاره کرد و افزود: در منطق استکبار جهانی رژیم صهیونیستی، یک مبارزه ضد تروریست است و جوانان مجاهد فلسطینی که از هویت خود دفاع می کنند تروریست هستند.
به گفته وی، در منطق استکبار جهانی حزب الله یک گروه تروریستی است و ایران هم حامی تروریست است در حالی که آمریکایی ها کسانی هستند که در ادبیات آن دموکراسی، رفاه، امنیت و آزادی را برای مردم جهان به ارمغان می برند.
وی با رد این منطق استکبار گفت: این درحالی است که همه مردم جهان می دانند بیشترین کشته ها در تمام جهان از شرق تا غرب حدود 8 میلیون نفر توسط آمریکا صورت گرفته است و تمام ابزار شکنجه در آمریکا ساخته می شود و تمام دیکتاتورهای عالم محصول سیاست آمریکاست.
وی افزود: آزادیخواهان بی شماری در جهان به دست آمریکا به زندان رفتند و سیاست آمریکا، انگلیس و همپیمانان آن سرکوب جنبش های آزادیخواه جهان است.
به گفته وی، هر کجا جنگی در منطقه غرب آسیاست از سوی آمریکا و انگلیس و متحدان آن و کشورهای مرتجع عربی بوجود آمده است.
سردار سلامی گفت: در جنگ های 38 سال اخیر در منطقه غرب آسیا، همواره یک طرف ثابت آن بدون شک آمریکا، برخی کشورهای اورپایی و شرکای عربی آنان قرار دارد.
وی افزود: آمریکا و کشورهای متحدان او به 14کشور اسلامی در طول این سالها حمله و کشورهای مسلمان را اشغال کردند و مردم مسلمان را در کشورهای خود آواره نمودند.
سلامی تاکید کرد: در کشور سوریه 10میلیون نفر از مردم سوریه را آواره کرده اند و این از پیامدهای جنگ 6 ساله ای است که آمریکا و متحدانش برای حفظ زیاده خواهی های خود در منطقه به راه انداخته اند.
به گفته وی، تصویر غم انگیز دیگر نیز در یمن اتفاق می افتد که هزاران کودک و زن زیر آوارهای جنگی که آمریکا و متحدان عربی او علیه مردم به راه انداخته اند، جان خود را از دست می دهند.
وی تصریح کرد: ایران یک پناهگاه بزرگ برای مردم مسلمان جهان است و منافع ایران در منطقه مادی نیست بلکه منافع معنوی است و مقام معظم رهبری پناهگاه معنوی و روحانی برای مردم آزایخواه جهان اسلام است که در برابر دشمنان از آنان دفاع می کنند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه منافع مادی در کشورهای سوریه، لبنان و فلسطین ندارد اما منافع ایرانی معنوی است که آن منافع عزت، امنیت نوامیس و حفظ کرامت مسلمانان است.
به گفته وی به فضل الهی همان گونه که همه دیده اند هرچه دشمن پرونده گشود توسط انقلاب اسلامی ایران با پیروزی مختومه شد.
سلامی افزود: آنها می خواستند با تحمیل یک جنگ هشت ساله، ملت ایران را ساقط کنند اما کشور ایران با سربلندی از این جنگ بیرون آمد و در قواره یک قدرت بزرگ تبدیل شده است که می تواند در برابر استکبار بایستد.
به گفته وی، حقیقت جمهوری اسلامی ایران امروز به گونه ای است که ایران را در جهان به عنوان یک قدرت جهانی می شناسند زیرا وقتی یک کشور می تواند در مقابله اتئلاف جهانی ایستادگی کند و توازن قدرت را برقرار کنند و نقطه تعادل منطقه و جهان شود، نشان می دهد که ایران یک قدرت جهانی است.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: ساختارهای قدرتی که امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد با ترکیب با قدرت های بیرونی که در منطقه تولد یافته اند، نوید بخش یک ظهور قدرت جهانی در جهان اسلام است که امروز توانسته میدان تبادل قوای جهانی را بدست گیرد.
به گفته وی، ساختار نیروهای مسلح ایران در نقشه جامع قدرت جهان اسلام دیده می شود.
وی به مساله تحریم دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تحریم اقتصادی یک جنگ واقعی علیه جمهوری اسلامی ایران است چرا که اگر تحریم ها با این شدت بر هر قدرت اقتصادی به مدت 10 سال انجام می شد کمر هر قدرت اقتصادی را می شکست.
سلامی افزود: پس از سالها تحریم اقتصادی، هیچ سیمایی از اقتصاد شکست خورده در ایران دیده نمی شود و این نشان از ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم دشمنان است.
وی گفت: دشمنان قرار بود با تحریم علمی و اقتصادی ایران را فلج کنند و این رویای غرب بود که در یک مدت زمانی بتواند با برنامه ریزی و براساس محاسبات دقیق اقتصادی ایران را تحریم کنند.
وی افزود: ایران در همین تحریم، هسته ای شد و در همین تحریم نیروگاهها و پالایشگاههای مختلفی را ساخت و بزودی پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه جهان آماده بهره برداری است.
وی گفت: دشمنان می خواستند ملت ایران را با تهاجم فرهنگی از اسلام جدا کنند و مساجد را خالی و اعتماد نظام را ساقط کنند که این آرزوهای بزرگ دشمن هرگز عملی نشد.
سلامی تاکید کرد: دشمن در این نبرد هرچه به میدان آورد شکل کاملی از ظرفیت دشمن بود و می خواست دروازه های ایران را به روی جهان اسلام ببندد و ایران را در جغرافیایی سیاسی خود محدود کند و نفوذ ایران در بین ملت های اسلام را بگیرد.
وی گفت: امروز ارتش و سپاه نیرومندتر از سالهای گذشته است و ایران در قلب آتشی که پیرامونش قرار دارد به عنوان یک کشور امن شناخته می شود و این امنیت مرهون همین رشادت های نیروهایی است که هر کجا ایران هست امنیت نیز آنجا وجود دارد.
به گزارش ایرنا، در این آیین سردار پاسدار محمدعلی اکبری به عنوان فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری منصوب شد و از خدمات 10 ساله سردار رضا محمد سلیمانی قدردانی شد.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
2097/6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.