فرحنار قائدامینی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این استان افزود: تحت هیچ شرایطی حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست و افرادی که در اتصال به شبکه شاد و یا آموزش‌های غیرحضوری از طریق شبکه‌های تلوزیونی با مشکل مواجه بودند می‌توانند از این فرصت برای رفع اشکالات خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تمامی مدارس در شهرستان‌های مختلف استان قبل از بازگشایی مدارس ضدعفونی و گندزدایی می‌شود، اظهار داشت: علاوه‌بر آن دانش‌آموزان برای حضور در مدارس باید مجهز به ماسک و دستکش باشند و نحوه چینش نیکمت‌ها به شکلی است که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

قائدامینی ادامه داد: مدارس در مقطع پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان با شرایط خاص بازگشایی نمی‌شود و روند آموزش به صورت غیرحضوری ادامه می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نیز اظهار داشت: شورای هر مدرسه که متشکل از مدیر، معاون، معلم پرورشی، نماینده دبیران و نماینده دانش‌آموزی است در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.

قائدامینی افزود: مدارس شبانه‌روزی نیز از ارائه خدمات اسکان و خوابگاه به دانش‌آموزان معذورند، اما همانند سایر مدارس برای رفع اشکال باز هستند.

وی با بیان اینکه محتواهای درسی در شبکه شاد و از طریق درسنامه، «سی‌دی» و «دی وی دی» به دانش‌آموزان آموزش داده شده است، خاطرنشان کرد: هم اینک ۱۰۰ درصد مدارس، ۹۴ درصد معلمان و ۸۰ درصد دانش‎آموزان استان در شبکه شاد حضور دارند.

قائدامینی افزود: از روز ۲۵ اردیبهشت تا پایان خردادماه نیز هزینه استفاده از اینترنت شبکه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان است.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری تعطیل شدند اما آموزش به صورت مجازی تداوم یافت. 

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰  مدرسه و حضور بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.