مهرداد جوادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در این کارگاه‌ها افزون‌ بر ۳۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی شهرکرد، بروجن و لردگان در رشته‌های تولید لباس‌های محلی و گلیم‌بافی استان برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش به‌ منظور قطع زنجیره انتقال آن اقدام به تولید ماسک، شیلد، گان، لباس ایزوله، آستین، کلاه، روکش کفش، کاور ضدعفونی و لباس پاک‌بانان می‌کنند.

وی افزود: روزانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ ماسک، ۵۰ شیلد، ۱۲۰ گان، ۸۵۰ دست لباس و کاور ضدعفونی، یک‌هزار ۵۰ دست لباس ایزوله، یک‌هزار آستین، ۴۰ کلاه، ۱۰۰ روکش کفش و ۸۰ دست لباس ویژه پاک‌بانان تولید می‌شود.

جوادی تصریح کرد: برای تولید تمامی این محصولات پروتکل‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی دارد که از این تعداد ۳ تا ۶ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع‌دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.