سجاد رستمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این محوله شامل ۱۸ هزار و ۲۸۰ عدد ماسک است، که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۴۰ عدد ماسک سه لایه پزشکی و ۴ هزار و ۳۴۰ عدد ماسک N۹۵ است.

وی ادامه داد: مقرر شده است در مجموع ۳۸ هزار عدد ماسک N۹۵و ۳ لایه پزشکی یکبار مصرف در چند مرحله از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان اهدا شود.
رستمی تصریح کرد: نحوه توزیع و استفاده این ماسک‌ها برعهده و به اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان است‌.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری همچنین از تولید ۹۲ هزار عدد ماسک در استان خبر داد و گفت: با افزایش تقاضای کشور برای ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده ۱۵ واحد صنعتی فعال این استان تولیدات خود را در زمینه اقلام بهداشتی مقابله با کرونا افزایش دادند.
رستمی افزود: هم‌اکنون تولیدات برخی از این کارخانجات از ظرفیت اسمی هم فراتر رفته است.
وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۸۹ تن انواع مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه الکل، ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار عدد دستکش یکبار مصرف پلی اتیلنی، ۹۲ هزار عدد ماسک یکبار مصرف و ۴ هزار عدد لباس یکبار مصرف بیمارستانی در این واحد های صنعتی تولید شده است.
رستمی خاطرنشان کرد: تولیدات این کارخانجات علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های اصفهان، اراک، خوزستان و تهران نیز ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) اکنون در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

 تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا روز شنبه ۹ فرودین ماه در استان چهارمحال وبختیاری به ۱۰۱ نفر رسید.

در این مدت ۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا فوت و ۶۱ نفر از مبتلایان بهبود و از بیمارستان ترخیص شدند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.