ایمان اکبریان دهکردی، طراح و سازنده دستگاه بومی شده تولید ماسک روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مدتی قبل ایده ساخت دستگاه تولید ماسک به روش آلتراسونیک را طراحی کرده بودم اما با شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم استان به ماسک، ساخت این دستگاه را سرعت گرفت و اکنون وارد مرحله بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نیازهای ضروری مردم و کادر درمان ماسک است و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با تولید انبوه ماسک بتوان جوابگوی بخشی از این نیاز باشم.

این جوان شهرکردی که از  ۳ سال پیش شرکت فناور خود را در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری فعال کرده است، افزود: چندین طرح تولید ماسک طراحی کرده‌ام که در فرصت مناسب برای ثبت اختراع آن اقدام می‌کنم.

اکبریان، با بیان اینکه این دستگاه، روزانه ۳۰ هزار ماسک تولید می‌کند، خاطر نشان کرد: امید است با حمایت مسئولان، بتوان ظرفیت تولید را افزایش داد و نیاز بیشتری از پرسنل درمان را به ماسک تامین کنیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تاکنون ۲۹۳ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که از این تعداد ۵۲ نفر به طور قطعی مبتلا به این ویروس هستند.

همچنین از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون ۲۷ نفر بهبود یافته، ۸ نفر جان باخته و مابقی در بیمارستانهای استان بستری هستند.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.