سجاد رستمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در این استان اظهار داشت: این بازرسی‌ها از تمامی اصناف فعال در استان، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم بهداشتی، رستوران‌ها، اصناف خدماتی و کارخانه‌های تولیدی انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از این تعداد بازرسی، ۲۵۰ بازرسی مشترک با اماکن و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفت.

رستمی با اشاره به کمبود اقلام بهداشتی به ویژه ماسک و الکل‌های ضدعفونی‌کننده در استان، افزود: با توجه به فعال شدن ۲ واحد تولیدی در تولید الکل، ۳ واحد صنعتی دیگر نیز تقاضای تولید الکل داده که این درخواست را به وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقال داده‌ایم و جواب این تقاضا روز شنبه به استان داده می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین با صدور یک روزه جواز تاسیس برای یک واحد تولیدی استان، تولید ماسک در استان آغاز شده، ضمن اینکه چند واحد صنفی خیاطی نیز برای تولید ماسک در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

رستمی، ضدعفونی کردن واحدهای تولیدی و صنعتی استان و نظارت بر سلامت کارگران را از دیگر اقدامات انجام شده در استان برشمرد و گفت: تاکنون هیچ یک از واحدهای تولیدی و صنعتی استان تعطیل نشده و کم‌کاری نداشته است.

محمدرضا عمرون مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از بازرسی مستمر بر ۴۰ داروخانه استان خبر داد و گفت: تاکنون تخلفات ۵ داروخانه در سطح استان شناسایی شده که بیشتر این تخلفات در خصوص گرانفروشی بوده است.

به گزارش ایرنا، پس از ۱۱ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز دوشنبه ۱۲ اسفند نخستین مورد مثبت ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اعلام این خبر افزود: حال این بیمار وخیم نیست و علت و چگونگی ابتلای این فرد به ویروس کرونا در دست بررسی است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، تاکنون به ۷۵ کشور جهان سرایت کرده است.

شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از دست دادن‌های مکرر مواردی است که از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.