به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، سعید داودی نیا، در جلسه ساماندهی مزارع پرورش ماهی این شهرستان اظهار داشت: با بررسی جامع  و ساماندهی مزارع پرورش ماهی در این شهرستان، ظرفیت تولید ماهی سردابی به منظور تحقق "جهش تولید"۱۰ هزار تن هدفگذاری شده است.
وی، با بیان اینکه شهرستان کیار رتبه دوم استانی در زمینه پرورش ماهیان سردآبی بعد از شهرستان اردل را دارد، گفت: این شهرستان  ظرفیت بسیار خوبی برای  پرورش و تولید گونه‌های مختلف ماهی را دارد و در حال حاضر ۱۷۸ مزرعه پرورش ماهی با تولید سالیانه  پنج هزار تن در سال، در حاشیه رودخانه سبزکوه فعال است.

داودی نیا افزود: در این جلسه مقرر شد با هماهنگی ادارات مربوطه به خصوص آب منطقه‌ای و اداره شیلات و جهادکشاورزی شهرستان، نسبت به شناسایی مزارع در بستر و حریم رودخانه، اقدام و با همکاری بهره‌برداران نسبت به آزادسازی با حفظ اشتغال و تولید اقدام شود.

وی، با بیان اینکه کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن مهمترین ظرفیت توسعه و ایجاد اشتغال در اردل محسوب می‌شود، تصریح کرد: استفاده و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رونق این صنعت شیلات ضروری است.
به گزارش ایرنا، ۴۲۹ مزرعه پرورش ماهی مجاز و ۱۰ مزرعه تکثیر ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های کارون، زاینده‌رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید ۲۴هزار تن ماهی سردآبی، مقام نخست تولید ماهی قزل‌آلای کشور را دارد.
شهرستان کیار  در ۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.