روح‌الله سعیدی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: سال زراعی گذشته محصولات و زیر ساخت‌های ۴۸ مزرعه پرورش ماهی سردآبی اردل بر اثر سیلاب بهاری دچار خسارت شد، که با برآورد خسارت از سوی کارشناسان شیلات، علاوه بر پرداخت تسهیلات  بلاعوض، افزون بر ۱۳۱میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به شیلات‌داران خسارت‌دیده نیز پرداخت شد.   

وی، از تولید و آماده‌ صید بیش ۲ هزار تن ماهی در قفس  دریاچه کارون ۴ در نیمه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: امسال افزون بر یک میلیارد ریال اعتبار دولتی برای اجرای طرح مطالعات توسعه پرورش ماهی تولید در قفس در دریاچه کارون ۴ اختصاص یافته است. 

مدیر جهاد کشاورزی اردل تعداد مزارع پرورش ماهی قزل‌آلا در  این شهرستان را ۱۸۵ مزرعه مجاز و فعال ذکر کرد و افزود: در سال ۹۸ بیش از ۹ هزار تن ماهی سردآبی قزل‌آلا تولید و روانه بازار مصرف شد.
سعیدی، با بیان اینکه کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن مهمترین ظرفیت توسعه و ایجاد اشتغال در اردل محسوب می‌شود، تصریح کرد: استفاده و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رونق این بخش ضروری است.
به گزارش ایرنا، ۴۲۹ مزرعه پرورش ماهی مجاز و ۱۰ مزرعه تکثیر ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های کارون، زاینده‌رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید ۲۴هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل‌آلای کشور را دارد.
شهرستان اردل با ۴ شهر و حدود ۱۰۰ روستا در ۹۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.