به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی طاهری، صبح پنج شنبه در نشست با رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی و مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان، با تأکید بر اینکه باید مباحث فقهی در منابع طبیعی پررنگ شود که در این بین نقش روحانیت غیرقابل انکار است، تصریح کرد: برای اینکه ارتباط روحانیت با منابع طبیعی بیشتر شود در مرحله نخست نیازمند فهم و آموزش کافی در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جامعه نیازمند تبلیغ اجتماعی دین هستیم و این از ضرورت‌ها است، افزود: در بحث تبلیغ به همان میزانی که نسبت به انسان‌ها وظیفه داریم نسبت به طبیعت و محیط زندگی خود نیز مسئول هستیم که نباید از آن غافل شد.

وی با بیان اینکه برای درگیر کردن هر چه بیشتر روحانیون استان در مرحله نخست نیازمند تدوین یک طرح جامع عملیاتی هستیم، اظهار کرد: برای اجرایی شدن این طرح باید چند گام اصلی برداشته شود که گام نخست شامل اجرای طرح آموزشی است که این طرح نیز شامل دو مرحله مطالعاتی و کارگاهی خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گام دوم برای اجرایی شدن این طرح پرداختن به امور پژوهشی مورد نیاز در حوزه منابع طبیعی استان است، ابراز کرد: باید امور مهم و بحرانی منابع طبیعی استان در این گام مورد پژوهش قرار گیرند و روحانیون به معنای واقعی کلمه با آن درگیر شوند.

وی تشکیل شبکه برای ایجاد انگیزش عمومی را گام سوم عملیاتی شدن این طرح بیان کرد و گفت: قطعاً اعتماد در سایه امور فردی صورت نمی‌گیرد؛ برای تحقق اعتماد عمومی نیازمند کار شبکه ای هستیم.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه باید شبکه سفیران انفال در استان شکل گیرد، گفت: اگر منابع طبیعی استان بتواند پس از آموزش این شبکه، الزامات حقوقی و قضائی نیز برای این شبکه تعریف کند، کارها با جهش خیلی بهتری پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه جامعه روحانیون مستقر این اداره کل در سراسر استان آماده اجرای این طرح عملیاتی هستند، بیان کرد: برای آغاز طرح ۳۰ روحانی متناسب با شرایط منابع طبیعی در مناطق بحرانی استان گام نخست را پشت سر خواهند گذاشت و وارد بحث گام مطالعاتی خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برای طرح مطالعاتی کتاب مفاتیح الحیاه آیت الله جوادی آملی بسیار مناسب است، خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح مطالعاتی می‌توان نسبت به اجرای سایر گام‌ها نیز برنامه ریزی کرد که امیدواریم در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تأکید بر اینکه آمادگی کامل برای آموزش روحانیون استان در بحث منابع طبیعی با محوریت مناطق روستایی وجود دارد، ابراز کرد: با توجه به اعتباری که روحانیت در بین مردم مناطق روستایی دارد، باید از این اعتبار برای افزایش اعتماد عمومی استفاده کنیم.

هومان خاکپور بیان کرد: روحانیون نقش مهمی در راستای فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی می‌توانند ایفا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.