به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز دوشنبه دومین جلسه ستاد مواسات و کمک مومنانه با بیان اینکه شکل‌گیری رزمایش کمک مومنانه از افتخارات کشور است، افزود: در راستای اجرای این رزمایش، قرارگاه همدلی و مواسات با یک انسجام خوب فعال شده است تا کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده بین نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا توزیع شود.

وی اظهار داشت: به منظور توزیع عادلانه این کمک‌ها باید افراد نیازمند واقعی و آسیب دیدگان شناسایی و در یک بانک جامع اطلاعاتی ثبت شوند تا بتوان بدون هیچ کاستی به این قشر کمک‌رسانی انجام شود.

وی افزود: کمک‌های اهدایی باید به اهلش داده شود و اگر این کمک‌ها به دست اهلش و نیازمندان واقعی نرسد همه اعضای قرارگاه باید جوابگو باشند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و پالایش شود که حقی از کسی ضایع نشود و محرومان و نیازمندان واقعی از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت جمع‌بندی گزارش کمک‌های مردمی افزود: در این دوره مردم، از فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان دوران طلایی یاد می‌کنند و باید به گونه‌ای در این روزها به کمک نیازمندان و فقرا و آسیب دیدگان رسید که آیندگان نیز از ایثار و کمک همدلانه مردم در شرایط کرونایی امروز نیز با افتخار یاد کنند.

وی، به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص کمک مومنانه و مواسات تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها در تزریق اطمینان به مردم در خصوص فعالیت‌های این رزمایش نقش مهمی برعهده دارند.

وی از مسئولان قرارگاه و همچنین دستگاه‌های اجرایی متولی این رزمایش و نهادهای حمایتی خواست تا کمک‌های جمع‌آوری و میزان کمک‌های توزیع شده بین مردم را با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

نکونام، به کمک‌هایی که از سوی ستادهای اجرایی برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده و نیازمند اختصاص یافت، اشاره کرد و گفت: اطعام و افطاری دادن به نیازمندان نیز باید در این ماه مبارک مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گفته وی، از ابتدای ماه مبارک رمضان با راه‌اندازی آشپرخانه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد و کمک خیران و نیکوکاران دو هزار پرس غذای گرم در مرکز استان تهیه و بین مددجویان کمیته امداد و نیازمندان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با حمایت خیران تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از ۳۰ هزار پرس غذایی گرم در این آشپرخانه با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل بهداشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک و البسه بهداشتی در استان افزود: باید از این مراکز نیز گزارش‌گیری انجام شود و آمار خدمات این کارگاه‌ها نیز تجمیع شود.

وی بر حمایت بیشتر از کسبه و افرادی که در این روزها دچار آسیب شدند، تاکید کرد و گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بخشش اجاره بها برای کسبه می‌تواند گامی در زمینه حمایت از این قشر آسیب دیده باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.