حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز دوشنبه دومین جلسه ستاد مواسات و کمک مومنانه با بیان اینکه شکل‌گیری رزمایش کمک مومنانه از افتخارات کشور است، افزود: در راستای اجرای این رزمایش، قرارگاه همدلی و مواسات با یک انسجام خوب فعال شده است تا کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده بین نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا توزیع شود.

وی اظهار داشت: به منظور توزیع عادلانه این کمک‌ها باید افراد نیازمند واقعی و آسیب دیدگان شناسایی و در یک بانک جامع اطلاعاتی ثبت شوند تا بتوان بدون هیچ کاستی به این قشر کمک‌رسانی انجام شود.

وی اظهار داشت: کمکهای اهدایی باید به اهلش داده شود و اگر این کمک‌ها به دست اهلش و نیازمندان واقعی نرسد همه اعضای قرارگاه باید جوابگو باشند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و پالایش شود که حقی از کسی ضایع نشود و محرومان و نیازمندان واقعی از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت جمع‌بندی گزارش‌ کمک‌های مردمی افزود: در این دوره مردم، از فداکاری، ایثار و  از خودگذشتگی در دوران8 سال دفاع مقدس به عنوان دوران طلایی یاد می‌کنند و باید به گونه‌ای در این روزها به کمک نیازمندان و فقرا و آسیب دیدگان رسید که آیندگان نیز از ایثار و کمک همدلانه مردم در شرایط کرونایی امروز نیز با افتخار یاد ‌کنند.

وی، به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگسازی در خصوص کمک مومنانه و مواسات تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها در تزریق اطمینان به مردم در خصوص فعالیت‌های این رزمایش نقش مهمی برعهده دارند.

وی از مسوولان قرارگاه و همچنین دستگاه‌های اجرایی متولی این رزمایش و نهادهای حمایتی خواست تا کمک‌های جمع‌آوری و میزان کمکهای توزیع شده بین مردم را با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

نکونام، به کمک‌هایی  که از سوی ستادهای اجرایی برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده و نیازمند اختصاص یافت، اشاره کرد و گفت: اطعام  و افطاری دادن به نیازمندان نیز باید در این ماه مبارک مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گفته وی، از ابتدای ماه مبارک رمضان با راه‌اندازی‌ آشپرخانه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد و کمک خیران و نیکوکاران 2 هزار پرس غذای گرم در مرکز استان تهیه و بین مددجویان کمیته امداد و نیازمندان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود با حمایت خیران تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از 30 هزار پرس غذایی گرم در این آشپرخانه با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل بهداشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شود. 

امام جمعه شهرکر با اشاره به فعالیت  کارگاه‌های تولید ماسک و البسه بهداشتی در استان افزود: باید از این مراکز نیز گزارش‌گیری انجام شود و آمار خدمات این کارگاهها نیز تجمیع شود.

وی بر حمایت بیشتر از کسبه و افرادی که در این روزها دچار آسیب شدند، تاکید کرد و گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بخشش اجاره بها برای کسبه می‌تواند گامی در زمینه حمایت از این قشر آسیب دیده باشد.

به گزارش ایرنا، در بحران کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل، تعدادی از خانواده‌ها دچار آسیب اقتصادی شدند و رهبر معظم انقلاب برای جبران آن دستور اجرای رزمایش کمک مومنانه را از روز نیمه شعبان صادر کردند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.