سید راشد جزایری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازرسان بر نحوه رعایت فاصله‌گذاری هوشمند و فاصله ایمن، بین مشتریان و متصدیان اصناف، نحوه طبخ غذاها و خوراکی‌های مصرفی مردم در این ماه از جمله زولبیا و بامیه با دقت لازم نظارت دارند.

وی ادامه داد: عرضه مواد خوراکی فله‌ای از جمله زولبیا و بامیه ممنوع است و اماکن عرضه کننده این محصولات باید در بسته‌های مجاز این تولیدات را به مردم عرضه کنند.

جزایری ،همچنین به مردم استان توصیه کرد ، با توجه به شیوع ویروس کرونا در حد امکان از طبخ و توزیع افطاری و ایجاد تجمع در مراکز توزیع خودداری و افراد نذورات خود را به صورت نقدی به پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مومنانه اهداء کنند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به نزولی شدن شیب ابتلا به ویروس کرونا در استان، افزود: این موضوع به معنای مهار ویروس نیست و مردم استان باید همچنان توصیه‌های پزشکی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

جزایری ،با تاکید بر رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: افراد سالم که منع پزشکی ندارند می‌توانند به دور از نگرانی با رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای در هنگام سحر و افطار روزه‌داری کنند.

ویروس کرونا (کووید ۱۹ ) به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.