سید راشد جزایری روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز مجوز رسمی مبنی بر ورود عشایر به استان صادر نشده است و بنا بر تصمیمات موجود، عشایر اجازه ورود به استان تا قبل از ۲۰ اردیبهشت را ندارند.

وی ادامه داد: با این وجود تیم‌های بهداشتی به محض اعلام رسمی ورود عشایر به استان در ۳ گذرگاه اصلی ورود عشایر به استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ مستقر می‌شوند.

جزایری، گرم شدن هوا را عامل موثری در تضعیف ویروس کرونا دانست و گفت: آخرین یافته‌های علمی حکایت از تاثیر گرمای هوا بر ضعیف شدن ویروس کرونا دارد، از همین رو اگر عشایر مقاومت کنند و تا گرم‌تر شدن هوا قصد کوچ نکنند، می‌توانند در کنترل شیوع ویروس کرونا نقش مهمی ایفا کنند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه از گسترش فرایند بیماریابی در استان خبر داد و افزود: هریک از هم‌استانی‌ها که دارای علائم مشکوک به ویروس کرونا هستند، می‌توانند به این مرکز مراجعه کرده و تست سرپایی بدهند.

جزایری تصریح کرد: گرفتن تست از این افراد مشروط به معاینه و تجویز پزشک است و جواب آزمایش فرد مشکوک پس از گذشت ۶ ساعت از سوی مرکز بهداشت به وی اعلام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه آزمایش فرد مثبت اعلام شد، وی یا می‌تواند به مدت ۱۴ روزدر خانه قرنطینه شود و زیر نظر مراقبین سلامت دارو مصرف کند و چنانچه با تنگی نفس شدید مواجه شد در بیمارستان بستری شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۶۰هزار نفر جمعیت عشایر با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک دومین استانی عشایری کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.