به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرانی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار طرح تحقیقاتی و فناوری برتر مصوبه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در زمینه مقابله با کرونا اجرا شد.

وی گفت: با توجه به ماهیت بیماری کووید ۱۹ که به عنوان یک بیماری عفونی و واگیردار شناخته می‌شود و از طرفی واکسن یا درمان جهت این بیماری هنوز شناخته نشده است، آموزش برای پیشگیری از بیماری حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری کنترل اما هنوز مهار نشده است.

وی تاکید کرد: تجربیات موفق دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در اختیار سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: افزایش تعداد موارد نمونه گیری از موارد مشکوک ابتلاء به کرونا و آغاز زودهنگام درمان موارد مثبت و نظارت بر قرنطینگی موارد مثبت شناسایی شده برای پیشگیری از انتقال بیماری از جمله استراتژی‌های ستاد مقابله با کرونا به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: آموزش در تمام بخش‌ها از جمله جامعه و پرسنل بهداشتی اهمیت ویژه دارد و کلیه گروه‌های سنی و کلیه مشاغل با آموزش اختصاصی در این زمینه می‌تواند به طور مؤثری در زمینه پیشگیری از بیماری توانمند شوند.

شیرانی ادامه داد: آموزش شامل نحوه برخورد در هر یک از مراحل از قبیل مواجهه و ابتلاء، تا نحوه مراقبت در زمان ابتلاء و پس از آن در دوران نقاهت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در این راستا کمیته آموزش، پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد از اسفندماه سال گذشته تشکیل و در طی دو ماه گذشته با تشکیل جلسات متعدد، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه‌های مختلف انجام داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.