به گزارش خبرنگار ایرنا علی بهادر، پنجشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود:
این یک چرخه معیوب است که همه دانش آموختگان تنها به استخدام در مشاغل دولتی، دانشگاه ها و عضو هیات علمی فکر کنند.
وی ادامه داد: ظرفیت استخدام در دانشگاه ها محدود است و بی شک همه دانش آموختگان دانشگاه ها، محققان و پژوهشگران نباید صرفا به استخدام در دانشگاه وابسته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین بر لزوم کاربردی شدن پژوهش ها، تولید محور و ثروت آفرین شدن مطالعات دانشجویان تاکید و بیان کرد: پژوهش هایی که نتواند دردی از جامعه را درمان کنند و تنها تحقیقی بر روی کاغذ باشند باید به گوشه ای رانده شده و خاک بخورند.
بهادر افزود: مشکلات و معضلات موجود در حوزه های سلامت، اجتماعی و اقتصادی باید با کلید تحقیقات علمی حل شود و ضروری است که دانشگاه نسل سوم و تولید ثروت از محتوای علمی، راه خود را از میان پژوهش های کاربردی پژوهشگران بیابد.
وی، با دعوت از استادان و دانشجویان برای هم اندیشی در مسیر دستیابی به دانشگاه های نسل سوم بیان داشت:
عزم جدی استادان و دانشجویان برای پیشرفت کشور در بخش های تولید، فناوری و دستیابی به دانشگاه های نسل سوم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
بهادر گفت: دانشگاه های کشور برای رسیدن به اهداف عرصه سلامت باید تلاش کنند تا به سمت دانشگاه های نسل سوم، تولید و فناوری پیش روند.
او اظهار داشت: برای حل مشکلات حوزه سلامت نباید چشم به خارج از کشور داشته باشیم بلکه با عزم جدی پژوهشگران جوان می توانیم گره از مشکلات بگشاییم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: موضوع مهم فناوری و تولید باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا هر کشوری با تولید و خروجی خود، شناخته می شود و ما در این عرصه نیاز به تلاش بیشتری داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین استادان و دانشجویان را به تلاش هر چه بیشتر برای تولید، خلاقیت و نوآوری فراخواند و گفت: همگان باید نیازمندی های کشور را مد نظر داشته باشیم و در دانشگاه ها با آموزش مناسب دانشجویان برای تولید و فناوری وقت بگذاریم تا دانش آموختگان کشور برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان اقدام کنند.

**کسب رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه پژوهش کشور
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این همایش، وضعیت این دانشگاه را در بخش پژوهش بسیار خوب توصیف کرد و افزود: این مرکز علمی بعد از دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی، در حوزه پژوهش مقام سوم کشور را کسب کرد.
یونس قاسمی با اشاره به فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش بیوتکنولوژی و نانو، گفت: این دانشگاه در حوزه نانو در بخش ارایه مقاله، مقام چهارم کشور را از آن خود کرد.
وی ادامه داد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 2017 میلادی، به لحاظ تعداد مقالات، در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور به مقام چهارم دست یافت.
به گفته قاسمی، در 6ماه نخست سال 2018 میلادی، ایران از حیث تولید علم جزو 20 کشور برتر دنیا قرار گرفت.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.