محمود ارباب‌زاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این ابتکار و فناوری با همکاری یکی از شرکت دانش‌بنیان با وجود تحریم اقتصادی کشور در سال جهش تولید در این مجتمع صنعتی ، تجهیز، تکمیل و بهره‌برداری شد.

به گفته وی، با راه‌اندازی این طرح خلاق ملی ۳۰ لیتر آب در ثانیه از پساب و شبکه فاضلاب شهر بروجن تصفیه و در صنعت فولادسازی به واحد احیاء مستقیم و سیستم خنک کننده می‌رسد. 

به گزارش ایرنا،واحد تصفیه پساب فولاد سفید دشت به صورت تمام اتوماتیک طراحی شده است و شامل واحدهای فیلترشنی، فیلتر کربنی، فیلتر کارتریج، گندزدایی اولیه و واحد اولترافیلتراسیون است. 

مدیرعامل فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری ،با اشاره به دستاورد رشد ۳۰درصدی بهره وری(راندمان) و تولید ۷۲۵هزار تُنی آهن اسفنجی در سال ۹۸ تصریح کرد: امسال در راستای تحقق جهش تولید با تمرکز بر اهداف توسعه‌ای، تولید۸۰۰ هزار تُن آهن اسفنجی برای این مجتمع پیش‌بینی شده است.
وی گفت:از ابتدای امسال تاکنون با وجود مشکل شیوع ویروس کرونا ، ۵۵ هزار تُن آهن اسفنجی در این واحد صنعتی تولید شده است که با بومی‌سازی سامانه تصفیه پساب، توسط متخصصان داخلی، بیش از ۵۰ درصد صرفه‌جویی ارزی در این مجتمع صورت گرفته است.
ارباب زاده، از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی تصفیه‌خانه اصلی پساب بروجن تا پایان امسال خبر داد و تاکید کرد: بدنبال اجرای سیاست بهره مندی از پساب فاضلاب در طرح‌های صنعتی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده از پساب فاضلاب بروجن در طرح فولاد سفیددشت به میزان ۱۰۰ لیتر ثانیه امسال محقق خواهد شد.

وی افزود:در این طرح شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری بخشی از آب تصفیه شده از پساب فاضلاب بروجن را برای استفاده در صنعت به فولاد سفیددشت اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری درآمدهای ناشی از فروش این پساب را در اجرا و تکمیل زیرساخت‌های آب و فاضلاب شهرستان بروجن هزینه می‌کند.

وی، از توسعه فولادسازی سفیددشت در سال آینده خبر داد و یادآور شد: هم اینک ۵۳۰ نفر شامل ۱۳۰ نفر به ‌صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به ‌صورت غیرمستقیم در این طرح تولیدی مشغول به‌کار هستند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال ۹۲ حدود ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد، که با واگذاری ۶۵ درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش ۶ هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه‌گذاری کرد و ۳۵ درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه‌گذاری کرده است. 
مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید شمش فولادی در ۴۲۲ هکتار و با زیربنای ۲۵۰ هکتار، در سفیددشت فعال است. 
مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفیددشت در حدود ۳۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. 
هم اینک یکهزار و ۱۲۷ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.