به گزارش خبرگزاری مهر، مجید شیرانی گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور زمینه در خانه ماندن اجباری را برای مردم ایجاد کرده است و یکی از سرگرمی‌های سازنده‌ای که مردم در این ایام می‌توانند به آن پناه ببرند کتاب است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این روزها شاهد آن هستیم که اپلیکیشن‌های کتاب الکترونیک و کانال‌هایی که کتاب‌های صوتی یا مکتوب مفیدی ارائه می‌دهد به سرعت پیشرفت کرده‌اند و مردم می‌توانند در کنار کتاب‌های مکتوب، از محتوی این کتب برای پر کردن اوقات فراغت خود در ایام قرنطینه بهره ببرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: با ورود کرونا به کشور شایعات درخصوص این بیماری نوپدید و مرموز از خود بیماری پیشی گرفت، تا جایی که موجی از استرس و اضطراب را در جامعه ایجاد کرد و اخبار و محتوایی که از طرق مختلف از جمله رسانه به سمت مردم سرازیر می‌شود ذهن و روح آن‌ها را دچار تشویش می‌کند که اثرات فراوان روحی و جسمی به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود با کتابخوانی از آلودگی اطلاعاتی که در این ایام ایجاد شده است دوری کرد تا بار روانی، استرس و اضطراب ناشی از نگرانی بیماری کرونا به نسبت بسیار زیادی کاهش یابد.

شیرانی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی توسط مردم به‌عنوان اولویت اصلی و اول در امر مبارزه با کروناویروس، بیان کرد: استفاده عاقلانه و محدود از شبکه‌های اجتماعی در دوران قرنطینه یک اصل است و افراد با خواندن کتاب می‌توانند ساعاتی به دور از هیاهوی اخبار متعدد، اضطراب و استرس ناشی از بیماری را کاهش دهند و خود و خانواده را در مسیر آرامش قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: در بحران مبارزه با ویروس کرونا با کتابخوانی و تشویق فرزندانمان به این سرگرمی هم بر بار علمی خود و دیگران بیافزایم و هم آرامش را به خانه و خانواده اهدا کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1404969
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.