سعید کریمی روز جمعه با اشاره به اعلام نحوه فعالیت دانشگاه شهرکرد تا پایان طرح  فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: در پی تمدید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نحوه حضور و فعالیت کارکنان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به دانشجویان، اعضا هیات علمی و کارکنان اعلام شده است.
به گفته وی، در راستای سیاست‌های کلی و تصمیم‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، وضعیت فعالیت دانشگاه شهرکرد همانند سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور و حضور کارکنان بخش‌های مختلف از روز شنبه ۱۶ فروردین ماه به گونه‌ای  برنامه‌ریزی شده است، که کارکنان اداری و اعضای هیات علمی به صورت دورکاری و به میزان حداقل یک سوم در زمینه انجام ماموریتهای ضروری در محیط دانشگاه حاضر شوند.
رییس دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، تا اطلاع ثانوی کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها به صورت الکترونیک ادامه خواهد یافت و در خصوص کم و کیف و جزییات برگزاری کلاس‌ها به صورت غیر حضوری، بخشنامه‌ها و دستورالعمل معاونت آموزشی وزارت علوم ملاک عمل است.
وی همچنین تاکید کرد: کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه که در دوره تعطیلات، خود یا یکی از بستگان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، قبل از حضور در مجموعه دانشگاهی موضوع را به مدیر دانشگاه اطلاع دهند.
کریمی در پایان گفت: طبق دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به اینکه بخشی از مراکز و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در دانشگاه، پژوهشگاه‌ و پارک‌های علم و فناوری خدمات پژوهشی، آزمایشگاهی و تولید اقلام و تجهیزات ضروری بهداشتی و پژشکی لازم برای مهار ویروس کرونا را انجام می‌دهند، ترتیبی اتخاذ می شود که فعالیت این دسته از همکاران و کسب و کارهای ضروری با سهولت و پشتیبانی کامل انجام شود.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۷ هزار دانشجو در ۱۹۵ رشته گرایش در ۸ دانشکده دانشگاه شهرکرد مشغول تحصیل هستند.
این دانشگاه از حضور ۳۵۰ عضو هیات علمی بهره‌مند است که در عرصه‌های ملی و بین المللی دستاوردهای علمی متعددی کسب کرده‌اند.

بیماری ویروسی کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.