مهرداد رییسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این میزات صادرات شامل زیورآلات سنتی تولیدی به دست هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان و از طریق چمدانی بود.

وی افزود: صادرات چمدانی کالاهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری به کشورهای ترکیه، عراق، امارات متحده عربی، فرانسه و آلمان انجام شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۱۲۰ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال تسهیلات به ۸۷۹ طرح در قالب تسهیلات مشاغل خانگی، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری برای اشتغال مستقیم ۹۷۸ نفر در شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان پرداخت شد.

این استان افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی دارد که از این تعداد ۳ تا ۶ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند و هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع‌دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

بافته‌های‌داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوقابافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه‌دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، بافت سیاه‌چادر، قفل‌سازی، حجاری، گره‌چینی، احجام فلزی، خاتم و مشتقات آن‌ها از مهمترین صنایع‌دستی شهری، روستایی و عشایری استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.