مهرداد رییسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: این تسهیلات برای اشتغال‌زایی جدید، تثبیت اشتغال موجود و توسعه صنایع‌دستی به هنرمندان و صنعت‌گران فعال این حوزه در شهرها، روستاها و مناطق عشایری پرداخت شد.

وی افزود: این میزان تسهیلات به ۸۷۹ طرح در قالب تسهیلات مشاغل خانگی، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شده است.

رییسی تصریح کرد: سهم مشاغل خانگی از تسهیلات پرداخت به هنرمندان و صنعت‌گران فعال صنایع‌دستی  استان طی این سال را ۱۹ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال برای ۲۰۷ طرح، سهم اشتغال فراگیر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در قالب ۸ طرح و سهم اشتغال روستایی و عشایری ۹۹ میلیارد و ۱۳۱ میلیون ریال برای ۶۶۴ طرح بوده است.

وی یادآور شد: با پرداخت تسهیلات به هنرمندان و صنعت‌گران فعال صنایع‌دستی زمینه اشتغال مستقیم ۹۷۸ نفر فراهم شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هنرمندان و صنعت‌گران ۷۳ روستای استان توانستند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رییسی گفت: این تسهیلات برای فعالیت در رشته‌های صنایع‌دستی شامل نمدمالی و نمددوزی، خاتم‌سازی، لباس محلی، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، احجام سنگی، سرمه‌دوزی، سفال‌گری و صنایع دستی عشایری پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد ۳ تا ۶ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

بافته‌های داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوخابافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، بافت سیاه چادر، قفل‌سازی، حجاری، گره‌چینی، احجام فلزی خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.