ذبیح‌الله غریب در گفت و گو با خبرنگار مهر از آماده شدن طرح‌های کشاورزی استان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: امسال ۴۰۰ میلیارد ریال طرح برای مشارکت بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به حمایت دولت از بخش کشاورزی در استان با اعطای یارانه و پیش خرید محصولات تولیدی، افزود: برای واگذاری طرح‌ها، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به معنای واقعی مورد نظر است.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی در حوزه آبیاری تحت فشار برای پنج سال زمین کشاورز را در اختیار می‌گیرد و کشاورزی بر روی زمین انجام می‌دهد.

به گفته وی، با استفاده از ظرفیت افراد سرمایه‌گذار، می‌توان برای توسعه و رونق حوزه کشاورزی در بخش‌های مختلف دامداری و دامپروری، شیلات، گلخانه و اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی گام برداشت.

وی بیان کرد: در حوزه طرح‌های انتقال آب در بخش کشاورزی در استان از بخش خصوصی استفاده شده است و تاکنون ۱۰ طرح انتقال آب با بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان به سمت صنعتی شدن و کشاورزی نوین رفته است، افزود: استفاده از علم و فناوری جدید در رونق کشاورزی و افزایش محصولات مؤثر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.