محمدحسن متولی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: امسال ساخت نیروگاه های جدید با ظرفیت بیش از سه هزار مگاوات پیگیری شده است.

وی درباره همراهی مردم در مدیریت مصرف برق، گفت: محدودیتی به لحاظ ظرفیت تولید در نیروگاه ها نداریم و در زمینه انتقال برق هم معضل خاصی در کشور وجود ندارد،  به ویژه امسال حتی در تابستان، همکاری خوب مردم، سبب شد تا شاهد مدیریت مصرف برق باشیم.

متولی زاده تصریح کرد: تابستان امسال، از ۲۹ میلیون مشترک خانگی،  ۲۴ میلیون مشترک در حد الگوی تعیین شده برق مصرف کردند و حتی هشت میلیون مشترک ما، میزان مصرف خود را نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش دادند و این جای قدردانی دارد.

وی افزود: این مشترکان مشمول پرداخت پاداش خوش مصرفی به میزان بیش از هزار و ۶۰ میلیارد ریال شدند و مشترکان بخش صنایع و کشاورزی هم همکاری خوبی داشته و با مدیریت مصرف برق، مشمول دریافت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پاداش شدند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر با بیان اینکه تابستان امسال شاهد کاهش میزان مصرف برق به میزان چهار هزار مگاوات بودیم، گفت: برنامه های مدیریت مصرف برای تابستان سال آینده هم ادامه دارد، زیرا نتایج این طرح در تابستان امسال بسیار خوب بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمستان امسال، سرمای شدید هوا، سبب شد مصرف گاز خانگی به شدت افزایش یابد و تامین سوخت نیروگاه ها با محدودیت روبه رو شود اما خوشبختانه مشکل رفع شد.  

متولی زاده تصریح کرد: درخواست ما از مردم، مدیریت مصرف برق و گاز و صرفه جویی در آن است و خوشبختانه اکنون وضعیت نرمال و طبیعی است.  

وی درباره مصرف زیاد انرژی در ادارات، گفت: درخواست ما این است که رسانه ها در این زمینه کمک کار باشند، البته ما هم از اهرم قانونی و ابزارهای خود در این باره استفاده می کنیم اما باید با اطلاع رسانی ها، مصرف در ادارات مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر در باره حوادث حوزه برق کشور، اظهار داشت: خوشبختانه آمار حوادثی که منجر به مشکل جدی شود، نگران کننده نیست.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر، به همراه وزیر نیرو برای افتتاح چهار پروژه عمرانی این حوزه به خراسان شمالی سفر کرده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.