مجید شیرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با مرجع شدن آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در استان، نتایج آزمایشات سریع‌تر اعلام می‌شود و همین موضوع سبب شده تا شناسایی و اعلام تعداد بیماران در روزهای اخیر رشد بیشتری به خود گیرد.

وی افزود: چندین آزمایش مشکوک دیگر نیز وجود دارد که هنوز قطعیت آن مشخص نشده است و با انجام آزمایشات تکمیلی، مثبت یا منفی بودن آن را می‌توان به طور قطعی اعلام کرد.

شیرانی در ادامه از شناسایی ۴۵۳ بیمار با علائم حاد تنفسی مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: این افراد در مراکز درمانی استان بستری شدند که با نمونه‌گیری از آنها، آزمایش تعداد زیادی از بیماران منفی اعلام شد و تاکنون ۸۷ بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۱۱ نفر جان باخته و ۵۷ نفر بهبود یافته اند و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
ویروس جدید کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.