جعفر مردانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران این استان افزود: این طرح در راستای کمک به قطع زنجیره انتقال و تشدید مبادی ورودی و خروجی ،برای مقابله و پیشگیری هرچه بیشتر شیوع ویروس کرونا اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح به فرمانداران شهرستانهای ۱۰ گانه استان نیز ابلاغ شده و انتظار می‌رود با اهتمام ویژه ای در راستای اجرای آن اقدام شود.

مردانی تصریح کرد: از روز جمعه تا پایان طرح، هیچ مسافر و فرد غیربومی حق ورود به استان را ندارد و مسافران و افراد غیربومی که هم اینک در استان حضور دارند، باید سریع‌تر استان را ترک کرده در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شوند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: چنانچه فرد غیربومی اصرار ورود به استان را داشته باشد و از قوانین سرپیچی کند، پلیس فرد متخلف را ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌کند و خودروی وی به مدت یک ماه در پارکینگ توقیف می‌شود.

مردانی از تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و اصناف غیرضروری در استان تا ۱۵ فروردین خبر داد و گفت: تمامی مراکز تفریحی، گردشگری، اقامتی و برنامه‌های جمعی رسمی و غیررسمی تا این تاریخ تعطیل است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۲۴ ساعته باز هستند و اصنافی نظیر فروشندگان لبنیات، میادین میوه و تره‌بار، مراکز عرضه محصولات پروتئینی و کالاهای اساسی مردم باز هستند و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

مردانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم این استان غربالگری شده‌اند، افزود: این همراهی مردم سبب شده تا استان جزو ۵ استان برتر کشور در غربالگری ویروس کرونا شناخته شود.

 به گزارش ایرنا، طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح کشور (مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.