مهرداد جوادی روز پنجشنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۱۵ هتل، ۳ هتل‌آپارتمان، ۸ مهمان‌پذر و ۳۵ بوم‌گردی برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران زمستانی ورودی به این استان آمادگی لازم را دارند.

وی افزود: مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری علاوه بر بهره‌مندی از این خدمات و حضور در مناطق و جاذبه‌های گردشگری ویژه فصل زمستان می‌توانند از موزه‌های تاریخی این استان بازدید داشته باشند.

جوادی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری ۲۳ موزه تاریخی دارد که از این تعداد ۱۷ موزه شامل ۳ موزه خصوصی و ۱۴ موزه دولتی و مشارکتی فعال است.

وی یادآور شد: وجود پیست‌های اسکی چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ، بارده و شیخ‌شبان در شهرستان بن و جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری این استان را به یکی از مقاصد مهم گردشگری در فصل زمستان تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۸۰۰ جاذبه میراث فرهنگی و طبیعی دارد که از این تعداد ۱۰۵ جاذبه گردشگری و ۱۵ کانون گردشگری است.

وجود برف، یخچال‌های طبیعی و دایمی، زیرساخت‌هایی مانند هتل، مسافرخانه، اقامتگاه‌های بوم‌گری و خانه‌های مسافر، پیست اسکی و غیره از مهمترین مزیت‌های چهارمحال و بختیاری ر رونق گردشگری زمستانی محسوب می‌شود.

حضور گردشگران از نقاط مختلف ایران و جهان در چهارمحال و بختیاری برای تفریح و گردشگری زمستانی می‌تواند در رونق اقتصادی بخش‌های مختلف این استان تأثیرگذار باشد.

پیست اسکی بارده در دامنه کوه "ننارتنگ" شهرستان بن در ۵۰ کیلومتری شهرکرد ۴۰۰ متر طول، ۳۰ درصد شیب، یک دستگاه بالابر (تله‌اسکی)، برف‌کوب و پیست‌کوب دارد.

پیست اسکی شیخ‌شبان شهرستان بن در ۴۰ کیلومتری شهرکرد دارای ۴۰۰ متر طول، ۱۷ درصد شیب، یک دستگاه بالابر (تله‌اسکی) و امکانات آموزشی است.

پیست اسکی چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری شهرکرد با ارتفاع ۷۰۰ متر و با دارا بودن ۳ بالابر تله اسکی ظرفیت خدمات دهی به ۱۵۰ اسکی باز را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.