به گزارش ایرنا، فرجام سمیعی روز شنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: یک دفتر رزرواسیون گردشگری که تعدادی خانه بدون مجوز را به مسافران اجاره می‌داد، شناسایی و بلافاصله مجوز فعالیت آن باطل شد.

وی با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا در جامعه افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است تا زمان ریشه‌کنی این ویروس مراکز اقامتی زیرمجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نسبت به پذیرش مسافر و گردشگر اقدام نکنند.

سمیعی تصریح کرد: همچنین در صورت مشاهده فعالیت خانه‌مسافرهای غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری علاوه بر پلمب منزل مربوطه، نسبت به معرفی مالک آن به مراجع قضایی برای سیر مراحل و برخورد قانونی اقدام می‌شود.

وی، با اشاره به مصوبه ستاد استانی پیشگیری از ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مبنی بر ممنوعیت ورود گردشگر به استان و تشدید نظارت بر فعالیت اماکن اقامتی یادآور شد: به‌ منظور پیشگیری، کنترل و ریشه‌کنی این ویروس و جلوگیری از تجمع افراد، فعالیت خانه‌های مسافر به‌ صورت روزانه کنترل خواهد شد.

سمیعی اظهار داشت: به‌ منظور حفظ سلامت جامعه، مردم می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت این گونه افراد سودجو، مراتب را به شماره تلفن‌های ۰۳۸۳۳۳۴۹۷۶۰اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به پلمب آن‌ها اقدام شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۱۴ هتل، ۴ هتل‌آپارتمان، ۲ مجتمع گردشگری، ۵ مهمان‌پذیر، ۹۹ خانه‌مسافر، ۱ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵ مجتمع بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان فعالیت دارد.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.