فرجام سمیعی روز پنجشنبه در دیدار سرزده از برخی هتل‌ها و مراکز اقامتی زیر مجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تاکید کرد: به‌ منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا قرار شد تا تمامی این مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمان‌پذیرها، خانه‌های مسافر، مجتمع‌های سرگرمی تفریحی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی تا اطلاع بعدی از پذیرش هرگونه گردشگر داخلی و خارجی پرهیز کنند.

وی افزود: در همین راستا با هرکدام از مراکز اقامتی زیرمجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان که خلاف این مهم، عمل کنند و یا نکات بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود.

سمیعی تصریح کرد: هم‌اینک هیچ گردشگری در مراکز اقامتی زیرمجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اسکان ندارد.

وی یادآور شد: شهروندان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این خصوص مراتب را با شماره تلفن‌های ۰۳۸۳۳۳۳۴۹۷۶۰ و یا ۰۹۱۳۸۸۲۲۳۰۵ در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار سرزده وضعیت هتل‌های شهرکرد مورد بررسی قرار گرفت و توصیه‌های لازم به مسوولان آن‌ها در خصوص اهمیت ضدعفونی روزانه و پرهیز از پذیرش گردشگری ارایه شد.

هم‌اینک ۱۴ هتل، ۴ هتل‌آپارتمان، ۲ مجتمع گردشگری، ۵ مهمان‌پذیر، ۹۹ خانه‌مسافر، ۱ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵ مجتمع بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان فعالیت دارد.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌ و شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.