فرجام سمیعی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در دوره‌ای که ویروس کرونا شیوع یافته است، اسکان برخی گردشگران استان‌های دیگر در مراکز اقامتی زیر نظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری انجام نشده است.

وی افزود: ۱۴ هتل، ۴ هتل‌آپارتمان، ۲ مجتمع گردشگری، ۵ مهمان‌پذیر، ۹۹ خانه‌مسافر، یک مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵ مجتمع بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری زیر نظر این اداره کل فعالیت دارد.

سمیعی تصریح کرد: هم‌اینک، هیچ‌کدام از این مراکز اقامتی در چهارمحال و بختیاری، پذیرای مسافر و یا گردشگری از استان‌های دیگر نیست.

وی یادآور شد: با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور و با هدف جلوگیری از شیوع این ویروس در چهارمحال و بختیاری، ورودی و خروجی مجتمع گردشگری اقامتی زاگرس سامان، تفرجگاه گردشگری تاریخی پیرغار شهرستان فارسان و منطقه گردشگری چشمه دیمه شهرستان کوهرنگ تا اطلاع بعدی بسته شد.

وی اظهار داشت: در همین راستا اسکان مسافران در مدرسه‌ها، خانه‌های معلم و مکان‌های عمومی مانند بوستان‌ها و معبرهای چهارمحال و بختیاری ممنوع است.

به گزارش ایرنا، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ششم اسفند سال‌جاری در نامه‌ای به معاون میراث‌فرهنگی و معاون گردشگری کشور دستور داد از پذیرش بازدیدکنندگان گروهی در موزه‌ها و مراکز گردشگری دولتی و خصوصی خودداری شود.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به حدود ۷۵ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

تاکنون ۱۴ نفر در چهارمحال و بختیاری به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که با استانهای اصفهان، خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد همسایه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.