مهرداد جوادی روز پنجشنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این ایستگاه‌ها به‌منظور جلوگیری از شیوع و مقابله با ویروس کرونا در مناطق تاریخی، زیارتی، موزه‌ها و مراکز اقامتی شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان از ۲۸ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال ۹۹ راه‌اندازی و سلامت افراد در آن بررسی می‌شود.

وی افزود: مسوولیت این ایستگاه‌ها در مقاصد گردشگری با جمعیت هلال‌احمر استان است و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این طرح همکاری می‌کند.

جوادی تصریح کرد: ایستگاه‌های "سلامت جسم و روان، مسوولیت اجتماعی و نشاط جمعی" در مقاصد گردشگری استان شامل ورودی شهرکرد، امام‌زادگان دومعصوم (س) شهرکرد، مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه چالشتر در شهرستان شهرکرد فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: این ایستگاه‌ها در گرداب بن شهرستان بن، پل تاریخی مصلی شهرستان بروجن، منطقه گردشگری تاریخی پیرغار و قلعه سردار اسعد بختیاری شهرستان فارسان و در شهرستان لردگان در چشمه برم و چشمه برم مال‌خلیفه فعالیت خواهد کرد.

وی گفت: این ایستگاه‌ها در میدان ورودی روستای دیمه، هتل زردکوه، منطقه گردشگری تنگ‌کوفه صمصامی و روستای گزستان بازفت شهرستان کوهرنگ به فعالیت مشغول می‌شود و در کنار آبشار زردلیمه، پارک دزپارت و چشمه مولا آلیکوه شهرستان اردل برقرار خواهد شد.

وی افزود: این ایستگاه در دریاچه شلمزار مرکز شهرستان کیار دایر و برای جلوگیری از شیوع و مقابله با ویروس کرونا فعال می‌شود.

به گزارش ایرنا، پس از ۱۱ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز دوشنبه ۱۲ اسفند نخستین مورد مثبت ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اعلام این خبر افزود: حال این بیمار وخیم نیست و علت و چگونگی ابتلای این فرد به ویروس کرونا در دست بررسی است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، تاکنون به ۷۵ کشور جهان سرایت کرده است.

شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از دست دادن‌های مکرر مواردی است که از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.