مهرداد جوادی روز سه‌شنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به‌ دلیل پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا فعالیت موزه‌های این استان ۲.۵ ساعت برابر ۱۵۰ دقیقه در روز کاهش یافت.

وی افزود: بر این اساس فعالیت تمامی موزه‌های چهارمحال و بختیاری تا زمان رفع کامل ویروس کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۴:۳۰ است.

جوادی تصریح کرد: پیش از این موزه‌های چهارمحال و بختیاری از ساعت ۹ تا ۱۷ فعالیت داشتند.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۲۳ موزه در چهارمحال و بختیاری مجوز دارد که از این تعداد ۱۷ موزه فعال و ۶ موزه غیرفعال است.

مکان‌های تاریخی و موزه‌های چهارمحال و بختیاری روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ششم اسفند سال‌جاری در نامه‌ای به معاون میراث‌فرهنگی و معاون گردشگری کشور دستور داد از پذیرش بازدیدکنندگان گروهی در موزه‌ها و مراکز گردشگری دولتی و خصوصی خودداری شود.

علی‌اصغر مونسان در نامه خود آورده است: به‌منظور مقابله با بیماری کرونا در سطح کشور الزامی است ضمن رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از شیوع این بیماری، به تمامی موزه‌های کشور شامل دولتی و خصوصی، مراکز تاریخی و فرهنگی، پایگاه‌های ملی و جهانی، مراکز گردشگری و سایر زیرمجموعه‌های ذی‌ربط اعلام می‌شود از پذیرش بازدیدهای گروهی (دانش‌آموزی، دانشجویی و غیره) خودداری کنند.

ویروس کرونا که کووید ۲۰۱۹ نام دارد نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌و شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر بوده که با استان‌های اصفهان، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد همسایه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.