مجید شیرانی روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم استان با مراجعه به این درگاه و پاسخ به ۴ سوال، روزانه وضعیت سلامت خود را گزارش می‌دهند تا در صورت نیاز به ارائه خدمات مراقبتی و حمایتی به سطوح بالاتر به مراکز درمانی مشخص ارجاع داده شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح با شناسایی افراد پرخطر و مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، از همه‌گیری و شیوع این ویروس در استان پیشگیری می‌شود، اظهار داشت: اجرای این طرح در ابتدا در ۵ استان پرخطر آغاز شد و به تازگی این امکان برای استان نیز فراهم شده است.

شیرانی، شناسایی غیرحضوری را از مهمترین محاسن این طرح برشمرد و گفت: نبود نیاز برای مراجعه مستقیم افراد به مراکز درمانی به عنوان کانون‌های اصلی انتقال بیماری از مزایای این طرح به شمار می‌رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه با  اشاره به ارزیابی فعالیت‌ها و عملکرد این استان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: در برنامه ویدئو کنفرانس روز پنجشنبه که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، این استان از استانهای پیشرو در مشارکت فعالانه مردم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شناخته شد.

شیرانی خاطرنشان کرد: همچنین تا این زمان در بین تمامی استانهای کشور، کمترین درگیری با ویروس کرونا را داشته‌ایم که نشان می‎دهد آموزش، فرهنگسازی و همراهی مردم در پیشگیری از شیوع این ویروس نقش بسیار مهمی داشته است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.