اقبال عباسی روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: فرمانداران هر شهرستان با موافقت شورای تامین، این اختیار را دارند که برخی از اصناف را تعطیل کنند تا به خلوت‌تر شدن بازار منجر شود.

وی ادامه داد: برخی از اصناف که ضرورتی به فعالیت آنها وجود ندارد تعطیل شوند و فقط فروشگاه‌هایی که اقلام و کالاهای اساسی مردم را عرضه می‌کنند، به فعالیت خود ادامه دهند.

عباسی همچنین با تاکید بر افزایش کنترل مبادی ورودی شهرستانها، تصریح کرد: ضمن کنترل دقیق و به کارگیری حساسیت لازم، باید نوع برخورد با مسافران و افراد ورودی به صورت محترمانه و بدون هرگونه رفتار سلبی باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای جلوگیری از حضور مردم در بازار و تجمعات و ورود مسافر به استان، آموزش و فرهنگسازی مهمترین راهکار است، خاطرنشان کرد: امید است رسانه‌ها در کنار مسئولان بتوانند به خوبی فرهنگسازی کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.