حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان و کاشت یک اصله نهال بلوط با تاکید بر فرهنگسازی و توسعه فرهنگ درختکاری در استان افزود: کاشت درخت در آبادانی زمین و توسعه جنگل و فضای سبز و حفظ منابع طبیعی موثر است.

به گفته وی،در نقاطی که نهال کاشت شود، عمران و آبادنی زمین را به دنبال دارد، که باید از آن حفاظت و حراست کرد و باید برای حفظ خلقت از نعمت‌های موجود از جمله زمین، منابع طبیعی و درختان حفاظت و صیانت کنیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: درخت فی‌نفسه مورد توجه ویژه قرا گرفته است، تاجایی که در روایت‌ها آمده،  حتی اگر به اندازه غرس یک درخت وقت دارید و بعد بنا هست که جان بدهید این فرصت را از دست ندهید و این درخت را بکارید و جان بدهید.

نکونام با تاکید بر جدیت و تلاش برای کاشت نهال در بین مردم تاکید کرد و گفت: باید نسبت به صیانت و نگهداری از درختان و جنگل‌ها تلاش بیشتری انجام شود.

به گزارش ایرنا، همزمان با  هفته درختکاری با شعار "نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز" بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار اصله نهال مثمر و نهال جنگلی مثمر در چهارمحال وبختیاری کشت می‌شود. 

امام جمعه شهرکرد همزمان با روز درختکاری یک اصله درخت بلوط غرس کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.