اردشیر نوریان شامگاه چهارشنبه در نشست کمیسیون محیط زیست، خدمات شهری و بهداشت شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توجیهی و ترویجی ویژه رانندگان تاکسی ها و سایر اعضای خدمات‌رسان در زمینه بهداشت شهری را با تشکیل شورای سلامت دنبال کنند.
وی افزود: با توجه به اهمیت مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهرداری شهرکرد با همکاری دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی زمینه ارتقای بهداشت فردی و عمومی را در مرکز استان را فراهم کند.
نوریان تصریح کرد: هم‌اکنون کمبود تامین ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی کننده وجود دارد و همچنین ترس مردم و مشکلات اجتماعی در این زمینه باید رفع شود.
وی یادآور شد: اعضای کمیسیون محیط زیست، خدمات شهری و بهداشت شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در صورت کوتاهی احتمالی سایر دستگاه‌های اجرایی موظف به پیگیری موضوع هستند.
نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری نسبت به کنترل دقیق ورودی‌های استان و شهرکرد با هدف جلوگیری از ورود مسافران آلوده استان‌های دیگر به این استان اقدام کنند.
نوریان گفت: چین کمک‌های مطلوبی در تامین ماسک، اختصاص کیت و دستگاه‌های تشخیص دهنده و داروهای مورد نیاز ویروس کرونا به ایران ارائه کرده است.
رییس شورای اسلامی شهرکرد و رییس کمیسیون محیط زیست، خدمات شهری و بهداشت شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهرداری شهرکرد به عنوان متولی خدمات شهری در راستای پیشگیری از بروز ویروس کرونا و پاکسازی و ضدعفونی سطح شهر اقدامات مناسبی را انجام داده است.
حیدر علیپور دهکردی تاکید کرد: از شهروندان شهرکرد تقاضا می‌شود موارد و اصول بهداشتی را رعایت کنند.
وی کمبود محلول ضدعفونی کننده را یکی از مشکلات شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری در روزهای اخیر دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد باید این مشکل را با تامین به موقع محلول ضدعفونی کننده رفع کند.
علیپور دهکردی تصریح کرد: اولویت اصلی شهرداری شهرکرد در این روزها سلامت شهروندان است.
به گزارش ایرنا، پس از ۱۱ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز دوشنبه ۱۲ اسفند نخستین مورد مثبت ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.
شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از دست دادن‌های مکرر مواردی است که از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.