به گزارش خبرنگار مهر، دکترفریدون رحمانی بعد از ظهر شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت کرونا در استان سفید است و موارد مثبت را نداشتیم اما این به معنی نبودن ویروس در استان نیست، این ویروس حتماً در استان وجود دارد و نمونه گیری از برخی موارد مشکوک انجام و به زودی پاسخ آن دریافت می‌شود.

وی بیان کرد: اگر کیت تشخیص بیماری برای استان توسط وزارتخانه تأمین شود، نیرو و تجهیزات لازم وجود دارد تا آزمایش‌ها در استان انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: امروز و روز گذشته درمانگاه‌ها در استان خلوت بوده و به مدد آموزش رسانه و اطلاع‌رسانی آنان و رعایت مردم، وضعیت در استان خوب است و در روزهای پایانی این هفته وضعیت به شکل جدی تر باید مدیریت شود.

وی بیان کرد: همچنین از متولیان درخواست می‌شود که تمهیداتی اندیشیده شده تا امسال نوروز برگزار نشود و مردم از خرید کردن پرهیز کنند تا بعد از گذشت سه ماه برای ریشه‌کن کردن کرونا و نوروز جشن برگزار شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: هتل‌ها، مهمانسراها و مدارس آموزش و پرورش برای نوروز اعلام کنند که آمادگی پذیرایی مهمان‌ها را ندارند.

وی بیان کرد: مردم استرس دارند و پزشکان و پرستاران اعلام کردند داوطلبانه کمک می‌کنند و ۲۴ ساعت در بیمارستان می‌مانند که برای آنان پانسیون تدارک دیده شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال وبختیاری گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که گزارشات آنان بررسی می‌شود.

سید راشد جزایری افزود: از ۱۰۰ درصد افراد بستری شده نمونه گیری می‌شود و کمپین مقابله با کرونا ویروس نیز در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.