در این طرح تحقیقاتی که توسط دکتر «هادی ادیبی» در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه انجام شده آمده است: کورکومین (زردچوبه) خاصیت ضد دیابتی دارد.

بر اساس این گزارش، کورکومین یک جزء جدا شده از ریزوم زردچوبه با اثرات بیولوژیکی در زمینه­ های آنتی اکسیدانتی، کاهنده قندخون، ضدالتهاب و ضدسرطان است، بنابراین باتوجه به ارتباطی که استرس اکسیداتیو در ایجاد بیماری دیابت دارد، کورکومین می‌­تواند به عنوان یک گزینه­ درمانی مناسب مورد توجه قرار گیرد.

در بخش دیگری از این تحقیق آمده است: از آنجا که ترکیبات طبیعی و گیاهی دارای عوارض کمتری نسبت به ترکیبات شیمیایی می­‌باشند از این رو تلاش برای شناخت و کشف ترکیبات آنتی اکسیدان طبیعی با عوارض کمتر یا بدون عارضه محققان را به سمت مطالعه و شناخت هرچه بیشتر این ترکیبات سوق داده است.

دیابت یک اختلال متابولیک است که در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌­رود یا بدن در مقابل انسولین مقاوم شده بنابراین نمی‌­تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

نقش اصلی انسولین پایین آورنده­ قند خون است و از این رو در دیابت میزان قند خون افزایش یافته و هایپرگلایسمی ایجاد می‌­شود که نتیجه­ آن ایجاد عوارض ماکروواسکولار و میکروواسکولار در بیمار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.