یوسف آقابزرگی روز جمعه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: تمام فرایند ثبت‌نام حج تمتع شامل انتخاب کاروان‌ها، ثبت‌نام و پرداخت قسط اول تشرف به صورت غیرحضوری و الکترونیکی از طریق سامانه reserve.haj. Ir انجام می‌شود.

به گفته وی، برای نام نویسی و انتخاب کاروان نیازی به مراجعه به دفتر زیارتی نیست و محدودیت زمانی ارائه مدارک به مدیران جهت قطعی شدن ثبت‌نام برداشته شده است.

وی اظهارداشت: زائران می‌توانند بدون تجمع در دفاتر و به مرور زمان در روزهای بعد از ثبت‌نام به دفتر مدیر کاروان مراجعه و مدارک قید شده در اطلاعیه را ارائه و ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

آقابزرگی گفت: تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۸۶ که پیش از این نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری اقدام کره‌اند، می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی reserve.haj. Ir به صورت غیرحضوری اقدام کنند.

وی گفت: ثبت‌نام ذخیره از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ که پیش از این در سامانه ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کرده‌اند، از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۱ اسفند ماه ۹۸ صورت می‌گیرد.

به گفته وی، پرداخت اولیه همراه با ثبت نام در کاروان ۲۵۰ میلیون ریال است که با احتساب مبلغ ودیعه اصل قبض و سود متعلقه از طریق حساب بانکی و به صورت اینترنتی قابل پرداخت است.

مدیرحج و زیارت چهارمحال وبختیاری گفت: مدارک مورد نیاز به هنگام مراجعه به کاروان و قطعی‌شدن ثبت‌نام اصل، قبض ودیعه‌گذاری و اصل کارت ملی است. 

وی گفت: مدت اعتبار گذرنامه متقاضیان باید تا پایان دی‌ماه ۹۹ باشد و گذرنامه‌های دارای اعتبار قبل از تاریخ فوق باید تعویض شود.

به گزارش ایرنا، هماکنون ۱۳ دفتر خدمات زیارتی در استان چهارمحال وبختیاری فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.