عباس نیکونیا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، به فراهم شدن مقدمات برگزاری مراسم حج تمتع سال ۹۹ برای حضور عزتمندانه زائران ایرانی در این آیین اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای تشرف دارندگان قبض‌های ودیعه‌گذاری علی‌الحساب حج تمتع که تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال ۸۶ در شعب بانک ملی ایران اقدام کرده بودند، فراهم شده است.

وی بیان کرد: آن دسته از دارندگان  قبض‌های ودیعه‌گذاری تا تاریخ ۳۱ فرودین سال ۸۶ که پیش‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه اقدام کردند، به عنوان اولویت اصلی از ساعت ۱۰ صبح فردا روز جمعه نهم اسفند ۹۸ می‌توانند با مراجعه به سامانه نام‌نویسی یا یکی از دفترهای خدمات زیارتی نسبت به انتخاب کاروان اقدام کنند.

رییس اداره حج و زیارت کاشان تاکید کرد: در صورت مراجعه نکردن اولویت‌های اصلی در زمان مقرر، از تاریخ ۲۱ اسفند امسال ظرفیت‌های خالی موجود در کاروان‌ها با فراخوان از اولویت‌های ذخیره (دارندگان قبض‌های ودیعه‌گذاری تا ۱۵ اردیبهشت ۸۶) تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر ودیعه‌گذاران تاکنون اقدام لازم برای به‌روزرسانی و تکمیل اطلاعات خود نکردند، ضروری است با مراجعه به سامانه سازمان حج و زیارت یا دفترهای خدمات زیارتی اقدام لازم در این مورد را انجام دهند.

نیکونیا در مورد پرداخت هزینه قطعی کاروان‌ها نیز تشریح کرد: هزینه قطعی سفر هر کاروان بر مبنای هزینه ارزی و ریالی برای هر زائر محاسبه و مبلغ نهایی برای هر کاروان درج و در ۲ مرحله، بخش اول ۲۵۰ میلیون ریال (بااحتساب اصل مبلغ ودیعه‌گذاری و سود متعلقه) و زمان دریافت بخش دوم مبلغ باقیمانده هزینه سفر هم از سوی مدیر کاروان اعلام می‌شود.

وی اعتبار گذرنامه زائران را تا پایان دی ماه سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: متقاضیان واجد شرایط در صورت نداشتن گذرنامه بین‌المللی، از هم‌اکنون نسبت به دریافت آن اقدام کنند و متقاضیانی که دارای گذرنامه با تاریخ اعتبار کمتر از پایان دی سال آینده هستند نیز باید نسبت به تمدید یا تعویض گذرنامه خود اقدام کنند.

سال گذشته ۶۶۰ زائر بیت الله‌الحرام از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل به حج تمتع اعزام شده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.