مهرداد قطره سامانی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی فعال که از اواخر وقت دوشنبه وارد استان شده است تا اواسط روز چهارشنبه فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: این سامانه به واسطه تغذیه رطوبتی از دریای سرخ، از پتانسیل بارشی خوبی برخوردار است و منجر به سیلابی شدن رودخانه‌ها، معابر و مسیل‌ها می‌شود.

قطره سامانی تصریح کرد: این سامانه بارشی منجر به بارش بیش از ۲۰۰ میلیمتر باران در کوهرنگ می‌شود و در سایر نقاط استان بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر بارش به همراه دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش باران در کوهرنگ بخشی از ارتفاع برف این شهرستان را ذوب کرده است، اظهار داشت: ارتفاع برف در کوهرنگ از ۵۸ سانتی‌متر به ۴۴ سانتی‌متر کاهش یافته است.

قطره سامانی با بیان اینکه بارش‌های شهرستان کوهرنگ در روز چهارشنبه به شکل برف و باران است، افزود: همچنین با توجه به وقوع رعد و برق و وزش باد شدید توصیه می‌شود تا از صعود به ارتفاعات جلوگیری و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها خودداری شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.