مهرداد قطره سامانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های سال زراعی کوهرنگ در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه آن که ۳۰ میلیمتر بوده است، از رشد ۶۰ درصدی برخوردار شده است.

وی از تداوم بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ تا روز دوشنبه خبر داد و گفت: در روز یکشنبه وقوع رعد و برق، وزش باد شدید و بارش در این شهرستان و به ویژه ارتفاعات آن شکل می‌گیرد.

قطره سامانی تصریح کرد: روز شنبه در سایر نقاط استان نیز بارش پراکنده باران وجود داشت که این بارش‌ها در مناطق جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش دمای استان برای روزهای آینده خبر داد و گفت: دما تا پایان هفته بین ۲ تا ۳ درجه کاهش می‌یابد.

قطره سامانی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری استان را ۱۵ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این بارش‌ها در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته از کاهش ۳۵ درصدی و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه از رشد ۸۸ درصدی برخوردار شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری پس از یک دوره ۱۰ ساله خشکسالی، سال آبی ۹۸-۹۷ را با افزایش ۴۴ درصدی بارش‌ها پشت سر گذاشته است.

این استان سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.