کیانوش نادری بلداجی روز دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بن تاکید کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، محیط تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، مساجد و مکان‌های گردشگری و بقاع متبرکه باید ضدعفونی شود.

وی افزود: توزیع ماسک و دست‌کش بین کارکنان دستگاههای اجرایی و اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص روش‌های پیگیری از ابتلا به کرونا ویروس ضرورت دارد.

نادری بلداجی تصریح کرد: برگزاری تورهای زیارتی مانند سفر به قم، جمکران و مشهد مقدس تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی یادآور شد: شهرداری‌های شهرستان بن باید با جدیت و به‌طور مستمر نسبت به ضدعفونی کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تاکسی‌ها، مینی‌بوس‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی اقدام کنند.

فرماندار بن اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان بن موظف شدند برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس با تمامی امکانات و تجهیزات به شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمک کنند.

وی گفت: شبکه بهداشت و درمان، شرکت آب و فاضلاب شهری و سایر دستگاه‌های اجرایی موظفند برای ضدعفونی کردن مدرسه‌ها با اداره آموزش و پرورش شهرستان بن همکاری داشته باشند.

نادری بلداجی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی بن باید با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نسبت به آموزش روش‌های اصولی گندزدایی و ضدعفونی محل به نیروهای خدماتی کمک کنند.

وی افزود: بهزیستی بن باید ضدعفونی کردن مهدهای کودک این شهرستان را در دستورکار قرار دهد.

فرماندار بن تصریح کرد: تاکنون در این شهرستان هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر ابتلا به کرونا ویروس مشاهده نشده است و تمامی تدابیر لازم در راستای پیشگیری از شیوع آن بین مردم پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، کرونا ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی پرقدرت به چهارمحال و بختیاری در روزهای آینده یادآور شد: با ورود این سامانه، بارش شدید برف و باران در مناطق مرتفع، رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

نادری بلداجی اظهار داشت: در این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معبرهای عمومی، سقوط بهمن در نواحی کوهستانی و رانش زمین پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

فرماندار بن گفت: تا پایان بارش‌ها تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی، خودداری از سفرهای غیرضروری، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر و به‌همراه داشتن تجهیزات ایمنی ضرورت دارد.

نادری بلداجی تاکید کرد: تمامی دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهادکشارزی، و شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی نسبت به ایمن‌سازی معبرها، لایروبی مسیل‌ها، بررسی جوی و جدول‌ها و اطلاع‌رسانی عمویم به مردم در خصوص محکم کردن سقف‌های ناایمن و جلوگیری از پرتاب اشیا هنگام وزش باد اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا،شهرستان بن در 20 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.