به گزارش خبرنگار مهر، نخستین کارگاه آموزشی تسهیلگری اجتماعی به منظور تحقق اهداف گروه‌های همیار و پایگاه‌های سلامت اجتماعی شامل ارتقای توانمندی افراد، افزایش شناخت نسبت به مسائل آسیب‌های اجتماعی، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کار گروهی، افزایش مهارت‌های کار گروهی و بهره مندی از ظرفیت‌های بالقوه همیاران کارگاه تسهیلگری اجتماعی در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجن برگزار شد.

دبیر مؤسسه شمیم آرامش هدف از این کارگاه را ارتقا فرهنگ تسهیلگری اجتماعی برای بالا بردن سطح علاقه و مشارکت اجتماعی در جامعه در استای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و به تشریح فعالیت‌ها و سیاستگذاری‌های مرتبط به بکارگیری از ظرفیت‌های بالقوه موجود در همیاران، و سازمان‌های مردم نهاد وفعالان اجتماعی پرداخت.

سعید قوامی افزود: سازمان‌های مردم نهاد و فعالان اجتماعی داوطلبانه و بدون چشم داشتی درصدد بالا بردن مشارکت اجتماعی و مطالبه گری برای رفع مشکلات و ارتقا سلامت جامعه هستند.

قوامی مشارکت جویی در کارگاه‌های تسهیلگری اجتماعی را به عنوان کلید پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: این بدین معنا که ارتقا مهارت‌ها و ظرفیت‌های کارگروهی موجب ارتقای سطح سرمایه اجتماعی می‌شود و در نهایت به عنوان عامل محافظ و پیشگیرانه از بروز آسیب‌های اجتماعی عمل می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.