به گزارش خبرنگار ایرنا سامان ساسانیان روز شنبه در نشست با اعضای سازمان های مردم نهاد در فرمانداری آستارا افزود: متاسفانه آمار طلاق و اعتیاد در سالیان گذشته در جامعه افزایش یافته و باید سمن ها به جهت نزدیکی با اقشار مردم نسبت به شناسایی جامعه هدف، آسیب شناسی و برگزاری کارگاه های آموزشی همت کنند.
وی اظهار کرد: آستارا از نظر تعداد سمن های فعال جزو شهرستان های پیشرو و شاخص در استان گیلان است و باید از این ظرفیت به نحو شایسته ای استفاده شود.
وی اضافه کرد: در روزهای گذشته یک سازمان مردم نهاد از آستارا به عنوان سمن برتر در حوزه بانوان گیلان برگزیده شد و تعداد سمن های فعال زیر نظر فرمانداری و اداره ورزش و جوانان آستارا به 10 سمن رسیده است.
معاون فرماندار آستارا بیان کرد: از سال 96 ساماندهی سازمان های مردم نهاد در آستارا آغاز و خوشبختانه به همگرایی و توان افزایی مردم و دولت در این شهرستان منجر شده است.
ساسانیان گفت: برای توسعه اقتصادی و گردشگری آستارا مطابق قانون برنامه ریزی و تلاش می شود و باید با همکاری سمن ها از ظرفیت های گردشگری این شهرستان نظیر دهستان حیران، آبشار لاتون، تالاب استیل و پارک بی بی یانلو برای درآمدزایی استفاده کنیم.
وی افزود: فعالیت مستمر، افزایش سرمایه اجتماعی، توجه به حقوق شهروندی و توسعه پایدار سمن ها ضروری است و توسعه کشورها منوط به مسئولیت پذیری شهروندان است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.