عبدالرضا علی‌محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۹۰ درصد پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده در استان، مربوط به تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی بوده است.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری شهرستان‌های استان فعال شده است و در اسرع وقت به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌شود.

وی افزود: امسال سیستم شکایات و تخلفات انتخاباتی در مرکز استان و دادسرا متمرکز شده است و تمام شکایات انتخاباتی ثبت و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

علی‌محمدی گفت:بیشترین تخلفات انجام شده، تبلیغات زودهنگام و بعد از  آن راه‌اندازی کارناول تبلیغاتی و تبلیغات مربوط به سدمعبرها و ایجاد مزاحمت و سر و صدا برای شهروندان بوده است.

وی با بیان اینکه برابر قانون با متخلفان انتخاباتی برخورد می‌شود، اظهار داشت: براساس قانون، جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و محرومیت از عضویت در هیات اجرایی از مجازات‌های پیش‌بینی شده برای افراد متخلف در عرصه انتخابات است.

این مسوول دادگستری استان گفت: در تمامی شهرستان‌های استان ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی فعال است.

به گزارش ایرنا، تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی از بامداد پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۸ صبح یکم اسفندماه ادامه داشت.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این استان ۴ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور دوم اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.