به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شهرام احمدی روز سه‌شنبه افزود: این متخلف پس از طی مراحل رسیدگی قضایی، در نهایت به پرداخت جزای نقدی و تحمل حبس تعزیری محکوم شد.

وی اظهار داشت: این متخلف از بابت اتهامات توهین و تهدید ماموران به تحمل ۲ فقره ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و تمرد نسبت به ماموران دولت،به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

احمدی افزود: این متخلف از بابت توهین، تهدید به قتل و تمرد به تحمل یکسال حبس تعزیری و جهت صید غیرمجاز ۱۰۰ قطعه ماهی کپور به پرداخت ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
این مقام مسوول از قاطعیت دستگاه قضا قدردانی کرد و همگرایی دستگاه‌های مرتبط در کنار حمایت مردمی را اثربخش دانست.

به گفته وی، بر اساس قانون شکار و صید، شکار یا صید حیات‌وحش بدون داشتن مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست غیرقانونی است و پیگرد قضایی دارد.

به گزارش ایرنا، با استناد به ماده ۱۲ قانون شکار و صید، هر کس مرتکب شکار و صید جانوران وحشی حمایت شده بدون داشتن پروانه ویژه، شکار و صید در مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات‌وحش بدون تحصیل پروانه ویژه و صید غیرمجاز در رودخانه‌های حفاظت شده، از بین بردن رستنی‌ها و تعلیف و تخریب در پارک های ملی و آثار طبیعی ملی و هرگونه تجاوز و فعالیت غیرمجاز در این گونه مناطق، آلوده کردن آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌های حفاظت شده، چشمه‌ها و آبشخورها به موادی که باعث آلودگی آب و از بین رفتن آبزیان شود، به مجازات حبس از ۳ ماه تا۳ سال و یا به جزای نقدی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۸ میلیون ریال محکوم می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و ۵منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۵۵ هزار و ۸۴۴ هکتار و ۲ منطقه شکار ممنوع به مساحت ۵۱ هزار و ۷۲۴ هکتار است.
هم‌اکنون ۱۲.۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.