سید امین نجات روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود : این پرنده پس از تحویل آن توسط این شهروند پس از یک هفته تیمار، درمان و اطمینان از  سلامت کامل رهاسازی شد.

به گفته وی، حواصیل سفید بزرگ (اگرت بزرگ) با نام علمی Ardea alba، گونه‌ای بزرگ‌ جثه از این پرنده است که در گستره جغرافیایی وسیعی عموما در مناطق گرمسیری و دارای آب و هوای گرم و معتدل جهان چون جنوب اروپا و آمریکای شمالی زندگی می کند و با داشتن بدنی با طول ۹۴ تا ۱۰۴ سانتیمتر، طول بال‌های بازشده آن‌ها در هنگام پرواز یک تا یک و نیم متر می‌رسد و وزن آن‌ها نیز به صورت میانگین یک کیلوگرم است.

وی تصریح کرد: این پرنده در تالاب ها، کنارآب ها و سواحل است و در میان نیزارها و یا روی درختان تولید مثل می کند و از ماهی ها، قورباغه ها، پستانداران کوچکی چون موش، خزندگان و دیگر جانوران کوچک تغذیه می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود همچنین گفت : در ادامه پایش و بازدیدهای مستمر از بازارهای شهرستان، بازارماهی فروشان این شهر در راستای پیشگیری وممانعت از عرضه و فروش پرندگان وحشی مورد پایش کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

وی یادآورشد: طبق پایش های روزانه و مستمر، بازار سنتی لنگرود همچنان تحت نظر است و با مرتکبین جرائم شکار و صید و نیز فروش پرندگان طبق قانون برخورد قاطع می شود.

وی همچنین افزود: حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی جرم بوده و قانون گذار مجازات حبس و جزای نقدی را برای مجرم پیش بینی نموده است. نجات با اشاره به اجرای روز برنامه هوای پاک دراین شهرستان نیز اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاک با شعار هوای پاک، اقدام وعمل، برنامه آموزشی جهت آشنایی کودکان با موضوع آشنایی با آلودگی هوا و راهکارهایی برای داشتن هوای پاک با همکاری و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود در این شهر برگزارشد.

وی گفت : طی این برنامه دانش آموزان با مفاهیم آلودگی هوا، عوامل آلاینده و کارهای مهمی که به داشتن هوای پاک وسالم کمک می کند آشنا شدند و برنامه های جذاب و آموزنده ای بصورت فیلم و کارتون در راستای داشتن هوای پاک در این کارگاه اجرا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.